404 si pozitia Google

Erorile 404 si Google

Desi nu sunt dorite, erorile 404 sunt des intalnite in era actuala. Acestea intervin datorita dinamicii internetului modern si a faptului ca proprietarii de site-uri nu au timpul necesar pentru a isi verifica continutul afisat, in ciuda faptului ca dispun de intrumente moderne ce le anunta aceste erori in cel mult 24 de ore de la data aparitiei.

Unul dintre cele mai bune instrumente este Google Search Control, ce este gratuit si usor de utilizat, deoarece este conectat la contul propriu Gmail.

Google are propria politica in ceea ce priveste erorile 404

Desi 404 este un adevarat bastard al internetului, nu ar trebui sa ne speriem foarte tare deoarece 404 este o eroare normala in conditiile in care informatiile apar si dispar cu rapiditate. In cazul in care aceste erori isi fac aparitia este indicat sa ne asiguram ca pagina respectiva returneaza o eroare 404 corespunzatoare, deoarece crawlerele trebuie sa vada codul HTTP inainte de a accesa URL-ul.

Faptul ca vom avea pagini ce vor returna un 404 corect nu afecteaza modul in care sunt indexate celelalte pagini ale site-ului.

Erorile 404 insa ne pot afecta pozitia in preferintele motoarelor de cautare, deoarece un 404 este de fapt un cod 200 ok, ce indeamna crawlerele de cautare sa intre pe pagina respectiva si sa indexeze  continutul gasit, iar daca informatia nu mai este gasita aceasta poate fi considerata irelevanta iar pozitia in clasament a site-ului va scadea cu siguranta.

Tinand cont de cele spuse mai sus, este necesar sa ne asiguram ca pagina noastra va returna un adevarat cod 404, ci nu un „soft 404” (ce este interpretat ca un cod 200 ok ce indeamna la indexarea paginii).

Nu trebuie niciodata sa redirectionam o adresa URL catre pagina de pornire a site-ului in loc sa o lasam cu eroare 404, deoarece acest lucru poate avea efecte negative asupra faptului cum Google va intelege continutul paginii si implicit asupra indexarii paginii respective.

404 este o eroare usor de indreptat

Erorile de tip 404 sunt foarte usor de verificat datorita numeroaselor intrumente online existente sau utilizand functia „Fetch as Googlebot” din Google Search Control. Mai exista si varianta in care aceasta eroare poate fi localizata din Cpanel-ul pus la dispozitie de firma de host unde avem gazduit site-ul.

Erorile 404 sunt relativ usor de indreptat folosind un redirect 301, ce ne va oferi avantajul de  a transfera Page Rank-ul existent altei pagini.

Este insa necesar sa ne gandim foarte bine inainte de a elimina o pagina de pe site, deoarece daca vom muta o pagina inseamna ca va trebui sa redirectionam obligatoriu vechiul URL catre noua adresa unde a fost mutata pagina, iar vizitatorii si Googlebotii vor fi redirectionati automat catre noua pagina.

Daca insa o pagina a fost stearsa sau nu avem o alta pagina relevanta spre care sa redirectionam vechea adresa, este necesar sa fim atenti la codurile returnate, deoarece Google trateaza in acelasi mod erorile 410 Gone si 404 Not Found, fiindca daca Google va gasi un link oriunde pe web va incerca sa acceseze linkul respectiv iar reactia va fi negativa daca nu gaseste nimic in URL-ul respectiv.