Cum ne pot complica viata erorile de tip 404

Cum ne pot complica viata erorile de tip 404

Erorile 404 sunt dese si enervante atat pentru posesorii de site-uri cat si pentru utilizatori. Nu de multe ori am tastat o anumita adresa si am primit un mesaj „ 404 not found”, fapt ce m-a facut sa pierd mai mult timp pentru a gasi un nou site care sa contina informatia dorita.

In calitate de posesor de site-uri erorile 404 pot spune ca mi-au mancat zilele, deoarece nu le-am depistat intotdeauna la timp iar urmarea a fost pierderea pozitiei bune in clasamentul Google, fapt ce m-a facut sa pierd munca din ultimile saptamani.

Erorile 404 – cauze

Internetul modern functioneaza pe baza unor coduri HTML ce definesc statusul tuturor paginilor. In cazul in care starea paginii este in regula, iar aceasta poate fi accesata iar codul de raspuns al serverului este va fi 200.

Atunci cand pagina nu mai exista din anumite motive la vechiul URL, utilizatorul (sau crawlerul web) va primi un raspuns de tipul „404 pagina nu a fost gasita”. Motivele pentru care acest mesaj de eroare isi poate face aparitia sunt multiple si nu tin intotdeauna de stergerea unei pagini.

De cele mai multe ori, un 404 isi face aparitia atunci cand se modifica URL-ul paginii, fara ca webmasterul sa faca redirectionarea catre noul URL. Cel mai adesea URL-ul se modifica atunci cand se va folosi un nou CMS sau in cazul in care se regandeste structura site-ului.

O alta cauza a aparitiei unui 404 o constituie iesirea din stoc a produselor ce sunt afisate spre a fi vandute. Aceasta practica este foarte intalnita pe internet si constituie unul dintre motivele principale a aparitiei erorilor 404.

Viata unui posesor de site-uri este complicata de detaliile tehnice

O alta cauza a aparitiei unui 404 este atunci cand se schimba meta titlurile, deoarece exista o anumita categorie de plugin-uri ce pot schimba atributele paginilor daca sunt setate in mod gresit.

Posesorii de site-uri sunt afectati in mod deosebit de erorile 404, deoarece pagina isi va pierde locul in clasamentul motoarelor de cautare, Page Rank-ul si toate backlinkurile ce duc catre aceasta. Astfel va exista o scadere a traficului organic, ceea ce duce la o reducere a numarului de conversii si la pierderi banesti ce pot fi destul de insemnate.

Erorile 404 pot fi indreptate insa cu destul de multa usurinta printr-un simplu redirect 301, ce va indruma vizitatorii catre o pagina similara aflata la o alta adresa (URL).

In cazul in care produsul nu mai este pe stoc sau a iesit din fabricatie se poate redirectiona utilizatorul catre o alta pagina ce contine un produs similar sau catre o categoie corespondenta.

Nu trebuie sa facem greseala sa redirectonam un 404 catre home page deoarece acest lucru nu este pe placul Google, ce trateaza aceasta redirectionare ca pe un „soft 404”, ceea ce va atrage dupa sine depunctarea paginii in SERP.

Erorile 404 pot fi depistate cu usurinta utilizand softuri specializate ca Google Search Controle, Screaming Fog (utilizate pentru site-uri cu foarte multe pagini), DeepCrawl, Status Code Bulk Checkere (urlitor.com, httpstatus.io) sau anumite plugin-uri.